Avtalsvillkor
Vi strävar alltid efter en så effektiv och trygg upplevelse som möjligt. Dessa villkor betonar vikten av ett professionell samarbete. För frågor och funderingar, kontakta oss!

ALLMÄNT
Välkommen till Webbu Design och vår hemsida, webbudesign.se. Alexander Ståbis som bedriver verksamhet under den registrerade firman Autonomo med varumärket ”Webbu Design” benämns nedanför som antingen ”Webbu Design”, ”Företaget”, ”Vi” eller ”Oss”. Alla dessa benämningar är för samma verksamhet och Autonomo.
Våra avtalsvillkor gäller när ni som konsument eller företag genomför en beställning via webbudesign.se och övriga tillhörande sidor, godkänner en offert eller ingår ett avtal med Webbu Design. Villkoren utgör ett avtal mellan er som konsument/företag och Webbu Design, organisationsnummer: *Under upphandling*, C. Severo Ochoa, 41, 29590 Málaga och vår hemsida nedan kallat webbudesign.se. Läs igenom våra avtalsvillkor innan ni genomför en beställning på vår hemsida webbudesign.se, godkänner en offert eller ingår ett avtal då ni förbinder er till följande villkor:
För att kunna beställa tjänster hos webbudesign.se måste ni ha fyllt 18 år.
Beställningar av kunder under 18 år måste vara godkända av målsman med namn och telefonnummer. webbudesign.se accepterar inte enligt svensk lag kreditköp till personer under 18 år. webbudesign.se förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra er beställning i de fall då ni t.ex. uppgivit felaktiga personuppgifter.
Samtliga priser till konsument redovisas i svenska kronor inklusive aktuell mervärdesskatt, samt företag exklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella faktafel, prisändringar och övriga omständigheter som vi ej råder över, t.ex. ändrad mervärdesskatt. Företaget är under registrering hos den spanska skattemyndigheten som Autonomo under namn: Alexander Ståbis.
webbudesign.se reserverar sig för eventuella bild- och skrivfel på hemsidan, såsom fel i produktbeskrivning. I övrigt reserverar vi oss även för eventuella felaktiga priser vid valutaförändringar. webbudesign.se har rätten att korrigera eventuella felaktigheter och ändra, samt uppdatera informationen på hemsidan. Vid angivelse av felaktigt pris för en tjänst som ni beställt, kommer vi omgående att meddela er för att invänta ett godkännande av det förändrade priset innan vi genomför beställningen.
Samtliga bilder på hemsidan ses som illustrationer och kan inte i vissa fall återspegla tjänstens exakta utseende. Skadestånd kan inte begäras ut om kundens hemsida eller webbudesign.se skulle ligga nere. Vårt mål är att vara online dygnet runt året om med en upptid på över 95 % (faktisk upptid ligger över 98%)
Hemsidan webbudesign.se inklusive allt innehåll ägs av Webbu Design. Detsamma gäller varumärket webbudesign.se, samtliga bilder, grafik, text, design och information om varor och tjänster. Tjänsterna på webbudesign.se utvecklas och uppdateras löpande och kan därför komma att ändras. Våra bilder på webbudesign.se är upphovsrättsskyddade, vilket betyder att de inte får kopieras, detta beror på att de är köpta med licens eller skapade av våra grafiker.
För att våra tjänster på webbudesign.se skall fungera måste ni som ingår ett avtal med oss lämna korrekta uppgifter, såsom namn, adress, postnummer, mobilnummer samt e-postadress. Information om företag/kunder lämnas aldrig ut, utan är endast till så att webbudesign.se kan utföra sina tjänster. Endast om brott förekommer och polisen ansöker om detta enligt Sveriges rikes lagar. E-postkonversationer kan komma att sparas för våra kunders behov.
KONSUMENTSKYDD
Allmänna villkoren (avtalsvillkor) enligt nedan är tillämpliga på det köpeavtal som ni som konsument ingår med webbudesign.se. Som kund tillämpar vi de bestämmelser som ger dig skydd och rättigheter enligt Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59), samt Dataskyddsförordningen (GDPR) som gäller för samtliga köp på webbudesign.se.
Konsumentköplagen (SFS 1990:932) reglerar dina rättigheter som konsument och gäller för de produkter och tjänster du köper från oss. Den skyddar dina intressen som köpare i frågor som leverans, reklamation och garanti.
Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) gäller för köp som görs online eller på distans. Den säkerställer att du som kund får rätt information om din beställning samt rätten att ångra köpet inom 14 dagar efter mottagen leverans. Läs mer om ångerrätten och vad som gäller under sektion ”ångerrätt” nedan.
Dataskyddsförordningen (GDPR), som är en EU-förordning, har till syfte att skydda dina personuppgifter och integritet inom Europeiska unionen. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR-bestämmelser för att säkerställa säkerhet, transparens och kontroll över hur dina uppgifter används.
GDPR – Lagring av information
webbudesign.se lagrar endast e-postadresser och tillhörande information för FTP och domäner, samt även Wordpress som krävs för att kunna genomföra vårt arbete på bästa sätt. Vi lagrar även faktureringsunderlag i vårt faktureringssystem. Om ni vill ta bort denna information kan ni kontakta oss på: info@webbudesign.se. Vi kan ta bort informationen under förutsättning att vi inte bryter mot svensk lag, som styr bokföring och övriga skattelagar. Ni som kund har alltid rätt att få ut era uppgifter och kan då enkelt kontakta oss genom mail enligt ovan. Mer information finns under integritetspolicy.
ÅNGERRÄTT
Ångerrätt i 14-dagar gäller enligt svenska lag vid köp på distans för privatperson (gäller ej företag). Tjänsten anses påbörjad när arbetet med hemsidan har påbörjats att skapas och om ångerrätten infaller under eller efter sidan är påbörjad skall skälig ersättning utgå i form av 50 % av projektets kostnad. Eventuella kostnader för server, domäner, certifikat och andra tillägg som köpts in enligt kundens önskemål kan även debiteras. Om kunden bryter mot regler och lagar kan inte Webbu Design hållas ansvariga.
BILDER OCH TEXTER
Alla bilder och texter på webbudesign.se tillhör Webbu Design och är upphovsrättsskyddade. Text och Bilder får EJ KOPIERAS eller ANVÄNDAS utan vårt skriftliga tillstånd. Stor del av bilderna är köpta med licens som gäller för Webbu Design eller är skapade av grafiker för webbudesign.se. För mer information om bilder på hemsidan kontakta oss direkt.
DESIGN, TEXT OCH HEMSIDOR
Allt vårt material är unikt och skapas utifrån kundens önskemål och förväntningar. Detta presenteras på vår hemsida webbudesign.se. Hemsidan, design och eventuella mallar skräddarsys efter kundens önskemål och presenteras vid projekt start. Text och bild gällande kundens verksamhet presenteras bara som exempel. Kunden ansvarar för att leverera bilder och texter anpassade för sin verksamhet till alla delar av hemsidan. I de fall då kunden önskar hjälp med texter och bilder debiteras aktuellt timpris alternativt fast pris vid sådan överenskommelse.
I de fall då webbudesign.se får inloggningsuppgifter till kundens gamla hemsida för att kopiera befintligt material ansvarar vi inte för eventuella fel och brister på kundens befintliga hemsida. I de fall då vi inte kan säkerställa materialet, då hemsidan innehåller allvarliga fel och brister tar vi inget ansvar. Vi ansvarar inte heller för de fall då kundens gamla hemsida ”rasar” vid inloggning genom att hemsidan inte uppdaterats regelbundet. I de fall då detta inträffar ansvarar kunden för att leverera materialet i alla delar till den nya hemsidan.
All återkoppling från kunden sker i ett samlat dokument med tydliga strukturerade anvisningar, enligt följande information: https://webbudesign.se/aterkoppling-ny-hemsida alternativt genom ett samlat Google Drive dokument om delas med oss inför projektstart.
Samtliga bilder och texter som levereras av kunden till webbudesign.se via mail, innehåll på gamla hemsidan/webbhotell eller genom överföring till vår server bär kunden ansvar för att materialet ägs av kunden och inte är upphovsrättsskyddade av tredje part. Kunden ansvarar för att allt innehåll på sin webbplats inte gör intrång i tredje parts rättigheter eller på annat sätt bryter mot svensk lagstiftning. Kunden ansvarar även att innehållet på sin webbplats inte orsakar allvarlig skada eller är uppenbart oförsvarlig ur etisk synpunkt. Vidare ansvarar kunden för att själv lägga upp Allmänna Villkor samt Cookie integritetspolicy på hemsidan efter slutdatum eller beställa detta genom vår tilläggstjänst vid projektstart (produceras i så fall av våra jurister).
Varje hemsida har en länk i botten som refererar till oss som skapare, t.ex. ”skapad av Webbu Design”. Denna länk finns på varje projekt och fungerar som en garanti på att vi har skapat hemsidan/designen, så att de kunder som ser hemsidan via vår portfolio vet att det stämmer. Denna länk ger inte Google något eller påverkar ert resultat då det är en nofollow länk som det heter. Vi länkar även genom vanliga ”dofollow” länkar, detta bestäms när avtal ingås och beror på relationen mellan webbudesign.se och kundens hemsida. Den finns på varje projekt vi skapar och ska sitta i botten på hemsidan.
LOGOTYPER OCH GRAFIK
Vi designar de flesta logotyper i Adobe Photoshop eller Illustrator. Font och typografi är viktigt för att logon ska stå ut från mängden, så vi presenterar alltid detta för kunden, även om ni har tänkt er någon annan font. All grafik görs på beställning och är skräddarsydd för slutkunden. Specifika önskemål eller element som endast finns tillgängliga under licens kan beställas av tredje part.
Efter att fakturan är betald äger kunden sin logotyp och får använda denna kommersiellt.
DOMÄN OCH WEBBHOTELL
Webbu Design genomför inköp av samtliga domäner och webbhotell från flera olika leverantörer till våra konton och gäller i 1 år för samtliga paket om inget annat avtalats. Finns önskemål eller då kund redan har en domän och webbhotell hanteras detta givetvis på bästa sätt för slutkunden. Efter 1 år tillkommer kostnader för att fortsätta driva hemsidan och äga det unika domännamnet för kunden.
Samtliga domäner hanteras av webbudesign.se och finns under vår verksamhet. Vid flytt av domännamn och konto från webbudesign.se utgår en flyttavgift i form av en rörlig kostnad på antalet timmar som det tar att flytta hemsidan och alla filer. Ni kan själv flytta domän och hemsida till egen utvald server eller annan leverantör om ni så önskar.
PRISER, AVGIFTER OCH BETALNING
Då vi mottagit er beställning eller när ni godkänt vår offert så skickas en orderbekräftelse tillsammans med faktura ut till er mailadress. Orderbekräftelsen utgör ett kvitto på att ni genomfört köpet/beställningen av våra tjänster och samtidigt godkänt våra allmänna villkor enligt ovan. Det är därför viktigt att ni noterat rätt uppgifter vid beställningstillfället. Det är bra om ni sparar orderbekräftelsen eller underhållsavtalet (gäller vår gratis hemsida kampanj) vid eventuella framtida kontakter med vår kundsupport.
Ni kan välja olika betalningsalternativ genom att betala med bank- eller kreditkort, PayPal, Google Pay, Apple Pay eller link. Vi lagrar eller hanterar inte några bank- eller kreditkortsnummer.
Vi tar betalt genom fakturabetalning eller direktbetalning vid er beställning av tjänsten om vi inte kommit överens om någon annan betalningsmetod, som godkänts av Webbu Design. Webbu Design förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda samtliga betalningssätt, alternativt ändra betalsätt om det ni valt inte fungerar vid tillfället för köpet. Eventuella begränsningar för olika betalningsalternativ finns redovisade på vår hemsida webbudesign.se.
Vissa betalmetoder är endast tillgängliga vid betalning i euro (€), kontakta oss för enskilda önskemål gällande betalsätt och betalmetoder i valutan euro.
Alla priser presenteras på vår hemsida webbudesign.se och är i svenska kronor (SEK) och exkl. moms. För privatperson ingår momsen redan i det angivna priset som publiceras på hemsidan. Fakturering sker i förskott med en startavgift/delbetalning om 50 % av den totala fakturan, enligt tidigare orderbekräftelse. Därefter sker en slutfaktura på kvarstående belopp med eventuella tillägg för tillkommande tjänster enligt överenskommelse. Fakturering av eventuella uppdateringstjänster sker för 6 månader åt gången eller månadsvis om ett underhållsavtal tecknats.
Vid mindre projekt under 10 000 kr sker fakturering i slutskedet av projektet och skickas via e-post. Fakturering av eventuella uppdateringstjänster sker för 6 månader. Vi utebliven betalning tillkommer en lagstadgad dröjsmålsränta och sker inte betalningen efter första påminnelsen lämnas ärendet vidare till Inkasso. webbudesign.se har även rätten att stänga ner hemsidan och webbhotellet i det fallet då fakturan inte betalats i tid.
Alla våra fakturor och betalnings-länkar hanteras av Stripe, vilket är en välkänd och säker plattform för hantering av betalningar online. Vid dröjsmål av betalningen lämnas ärendet till SVEA Inkasso. I de fall då kunden beställer tilläggstjänster utanför tidigare orderbekräftelse där aktuell begränsad designtid redovisas, faktureras tillkommande arbetstid separat med aktuellt timarvode.
KAMPANJER OCH SPECIALERBJUDANDEN
- Innehåll i kampanjen: Kampanjen inkluderar en hemsida eller webbdesign utan extra kostnad vid teckning av ett 12 månaders underhållsavtal. Detta specificeras i underhållsavtalet tillsammans med de tjänster och moment som ingår.
- Konsekvenser vid utebliven betalning: Vid utebliven betalning av månadsavgiften förfaller kampanjvillkoren. Kunden blir då skyldig att betala resterande belopp för den överenskomna 12-månadersperioden i en engångssumma. Dröjsmålsränta kan tillkomma vid påminnelse och sker inte betalningen efter första påminnelsen lämnas ärendet vidare till Inkasso.
- Avtal och betalning: Underhållsavtalet faktureras med ett fast belopp på 2 950 kr (eller enligt pris överenskommet och specificerat i underhållsavtal) per månad under avtalstiden.
- Möjlighet att köpa loss avtalet: Kunden har möjlighet att köpa loss avtalet under avtalstiden. Detta innebär att kunden betalar kvarvarande månadsavgifter (det pris som specificeras i underhållsavtalet) multiplicerat med antal kvarvarande månader.
LEVERANS INFORMATION
Vår leveranstid vid beställning av våra tjänster enligt vår hemsida webbudesign.se är normalt 3 – 7 arbetsdagar för en vanlig hemsida. Vid mer avancerade hemsidor, ex. företagshemsidor med steg-för-steg bokningsformulär (skräddarsydd hemsida) varierar leveranstiden beroende på kunden och vad som krävs i form av plugin, extensions och kodning. Vårt mål är att alltid hålla leveranstiden som presenteras i samband med lämnad offert eller orderbekräftelse. Om hemsidan skulle förändras efter kundens önskemål utöver lämnad offert eller orderbekräftelse, kan leveranstiden bli längre än vad som tidigare presenterades.
I orderbekräftelsen presenteras aktuellt slutdatum för vårt arbete med hemsidan. Om hemsidan inte är klar till aktuellt slutdatum som presenterats, så skickas hemsidan till kunden i befintligt skick. Efter slutdatumet görs inga ytterligare ändringar och redigeringar förutom i de fall då en utökad ”100% nöjd kund garanti” beviljas av Webbu Design. Därefter kan ni enkelt utföra egna uppdateringar av hemsidan genom vår Guide som presenteras på vår hemsida.
Vid de fall kunden inte tillhandahåller kompletta uppgifter såsom: texter, bilder och eventuellt webbhotell kan leveranstiden avvika och bli längre än beräknat. Även i de fall då kunden ändrar hemsidan själv och orsakar problem för oss utvecklare.
Om vi inte kan slutföra arbetet inom 1 månaders tid på grund av att du som kund inte kan leverera informationen, som vi behöver för att slutföra arbetet, kommer vi att ta ut ett timarvode. Det gäller i de fall där vi inte kommit överens i förväg med dig som kund om ett slutdatum. Om du som kund vill ändra färger, bilder, typsnitt, design och layouten på hemsidan, men ej kan bestämma dig innan slutdatum, avbryts arbetet och du får hemsidan i det nuvarande utförandet. Vi kommer då att fakturera dig enligt tidigare orderbekräftelse.
Villkoren för att vi skall kunna slutföra ett arbete av en hemsida eller en webbutik är att du som kund inkommer med kompletta uppgifter med konkreta hänvisningar och anvisningar som visar vart bilder, texter och produkter ska placeras. Samt vad som skall ändras och vad som skall bytas ut på hemsidan från förslaget som vi tagit fram till dig på vår tillfälliga domän. Får vi ej dessa konkreta anvisningar och hänvisningar från dig som kund på ett förstående sätt som tex skärmdumpar, listor eller word dokument, så kan vi inte slutföra arbetet efter dina önskemål. Vi kommer då att faktura dig efter överenskommet pris i orderbekräftelsen och du kommer att få din hemsida i det nuvarande skicket.
När det kommer till en webbutik behöver vi kompletta dokument i tex excel över hela produktlagret som skall läggas in i webbutiken. Detta är för att kunna veta vilka produkter, produktkategorier, produkt varianter och priser på alla produkter som det rör sig om, med mera. Får vi inte information från dig som kund eller någon respons från dig som kund, så vi vet vilka produkter det är och var de ska läggas in, i ett samlat dokument, så kan vi ej slutföra vårt arbete av din webbutik. Vi kommer då att fakturera dig med överenskommet pris i orderbekräftelsen och du får din webbutik i det nuvarande utförandet.
I de fall vid sjukdom, semester eller akuta problem kan leveranstiden bli längre, men då kommer vi att informera kunden via e-post eller telefon.
I de fall där kund väljer att tillhandahålla eget webbhotell och/eller domän:
Vi tillhandahåller/lagrar våra kunders hemsidor i maximalt 6 månader. Därefter så raderas hemsidan/backup ifrån vårt webbhotell/server. Om ni som kund inte återkopplat med inloggningsuppgifter eller om något annat förhindrar oss ifrån att lägga upp hemsidan på ert webbhotell, så kommer ni stå utan leverans av er nya hemsida.
Vi lämnar då inte någon ekonomisk ersättning.
AVTAL GÄLLANDE ARBETSPROCESSEN VID BYGGANDE AV EN NY HEMSIDA
1. Start med Textmaterial
Processen inleds med kundens textmaterial. All text ska vara färdigställd och godkänd av kunden innan Webbu Design påbörjar webbdesign arbetet.
2. Textens Roll i Designprocessen
Vi bearbetar och anpassar kundens text för att skapa en optimerad och visuellt tilltalande hemsida. Texten är en avgörande faktor för hemsidans design och layout därför skall texten vara klar först.
3. Kundens Engagemang och Återkoppling
En framgångsrik hemsida kräver aktivt engagemang och återkoppling från kunden. Kunden bör vara tillgänglig för att svara på frågor och ge klarhet i sina önskemål.
4. Följa Webbu Design´s Anvisningar
Kunden behöver följa Webbu Design´s anvisningar för att hålla sig inom den budget och tidsram som avtalats. Detta inkluderar att skicka textändringar och namnge bilder enligt specifika instruktioner.
5. Hantering av Ändringar
Alla ändringar måste skickas in samtidigt i ett enda dokument. Små separata ändringar eller ändringar som kommuniceras per telefon accepteras inte. Om inte annat godkänts eller överenskommits.
6. Ytterligare Debiteringar
Om kunden inte följer de angivna processerna, vilket leder till extra arbete för Webbu Design, kommer kunden att debiteras för detta. Detta gäller speciellt om kunden återkommer med nya önskemål efter det angivna slutdatumet. (Detta gäller inte för korrigeringar som benämns under sektionen ”100% nöjd kund garanti”).
7. Krav på Tekniska Färdigheter
Kunden förväntas ha grundläggande kunskaper i att hantera och markera dokument och namnge filer. Brister i dessa kunskaper kan resultera i förlängd arbetsprocess och ytterligare kostnader. Vi strävar alltid efter att undvika extra kostnader och komplikationer för kund och hanterar detta genom personlig kontakt först.
8. Kundens Begränsade Rätt att Bestämma Arbetsprocessen
Kunden får inte på egen hand bestämma arbetsprocessen. Om kunden skickar ett för stort antal små ändringar (till exempel över 200 e-postmeddelanden) kommer detta att medföra extra kostnader. Detta är något som vi tar hänsyn till för att kunna följa både budget och tidsram samt hjälpa alla våra kunder på bästa sätt.
9. Rätt till Avbrytande av Projekt
Vid allvarlig nonkonformitet eller överträdelser av dessa riktlinjer från kundens sida, förbehåller sig Webbu Design rätten att avbryta projektet och behålla startavgiften (50%) som ersättning för påbörjat arbete.
10. Sammanfattning
Detta avtal betonar vikten av samarbete, tydlig kommunikation och följsamheten av uppsatta regler för en smidig och effektiv utvecklingsprocess avseende hemsidan. Genom att acceptera dessa avtalsvillkor garanterar kunden och Webbu Design en effektiv och framgångsrik process för att bygga en ny hemsida. Kunden förväntas förstå och hålla sig till dessa villkor för att undvika onödiga förseningar och extra kostnader.
ÄGANDERÄTT
När fakturan är betald äger kunden hemsidan och filerna inklusive alla bilder och text och får då alla inloggningsuppgifter. Designmallar och komponenter får inte säljas vidare till tredje part, utan får bara användas för eget bruk, genom att vissa tillval av komponenter köps under rätten att användas på en specifik hemsida. Vid de fall kunden bryter mot dessa regler ansvarar inte webbudesign.se, utan ansvaret vilar på kunden. I de fall kunden bryter mot dessa regler eller avtal har webbudesign.se rätten att säga upp avtalet med kunden och avsluta användningen av tillval, komponenter och hemsidans samtliga filer. Samtliga komponenter som är skapade av webbudesign.se med licens kommer att redovisas på kundens faktura med innebörd och villkor.
FLYTT OCH UPPSÄGNING AV AVTAL
Uppsägning av avtalet kan ske av båda parter beträffande hemsidan och uppdateringstjänster 3 månader innan avtalet avslutats, vilket omfattas av underhållsavtal och löpande underhåll av hemsida. När uppsägningen är genomförd raderas kontot och all information på förnyelsedatumet. Vill kunden spara informationen krävs en backup innan kontot raderas.
För samtliga paket som webbudesign.se erbjuder löper avtalet på 1 år och förnyas genom inbetalningen för tjänsten webbhotell och domännamn. Kunden har rätt att flytta hemsidan från de servrar som webbudesign.se erbjuder utan kostnad genom eget arbete. I annat fall utgår en flyttkostnad som webbudesign.se fakturerar kunden efter genomförd flytt.
FÖRETAGSFÖRSÄKRING
100 % NÖJD KUND GARANTI
webbudesign.se lämnar alla kunder en 100 % Nöjd Kund Garanti, vilket innebär att vi förändrar/byter tema för hemsidan vid inledningen av beställningen, dock innan aktuellt slutdatum om inget annat avtalats med kund vid beställning. Om kunden av misstag ändrar på hemsidan innan slutdatum, vilket medför problem åtgärdas detta utan dröjsmål av webbudesign.se. Vid ringa fel utan kostnad, men vid större fel genom tillägg med aktuellt timpris för våra programmerare. Ni kan alltid kontakta oss för hjälp till att lösa problem, då vi finns tillgängliga under arbetstid. Fakturan gäller som kvitto och garantibevis.
OMDÖMEN
Webbu Design med hemsida webbudesign.se strävar alltid till att alla våra kunder skall bli garanterat nöjda med våra produkter och vår kundservice. Genom att ni lämnar omdömen på vår hemsida ger ni oss rätten att publicera de på webbudesign.se, samt genom andra kanaler och medier. Vi förbehåller oss rätten att publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.
TREDJE PART TILLÄGG OCH PLUGIN
webbudesign.se kan inte hållas ansvariga för tredje parts plugin (tillägg) till system såsom WordPress eller andra plattformar. Det omfattar även tillägg/plugin som är köpta med licens eller som är gratis. Vi ansvarar inte heller för fel eller brister i den programvaran, då vi inte är ansvariga för dess utveckling. Mer information om tillägg/plugin finns hos tillverkaren och deras support.
webbudesign.se erbjuder samtliga kunder SSL Certifikat (hanteringen av krypteringen av webbplatsen) i våra paket. I de fall kunden redan har en domän och webbhotell tillkommer en kostnad.
webbudesign.se kan inte hållas ansvariga om det uppstår problem med SSL Certifikat, då detta är ett tredje parts tillägg, vilket vi inte kontrollerar över. Vi kan hjälpa till med felsökning mot en kostnad och försöka åtgärda problemet tillsammans med supporten för utvecklarna.
UNDERHÅLLSAVTAL
webbudesign.se kan sköta enklare uppdateringar under första året för hemsidan för kunden vid val av underhållsavtal BAS. Vi tillhandahåller även underhållsavtal för våra kunder i olika omfattningar, där vi hanterar uppdateringar för hemsidor såsom WordPress med tillägg, utför säkerhetskontroller på hemsidan samt kör regelbundna backups.
Vi utför uppdateringar som tillhandahålls av WordPress och de tillverkare där tilläggen är gratis. Uppdateringar som skall genomföras med tillägg som medför en kostnad, kräver att kunden innehar en licens. webbudesign.se kan endast utföra detta om licensen finns och är aktiv. I annat fall så uteblir uppdateringen om inte kunden köper en licens.
Mer information om våra olika underhållsavtal lämnas vid skriftlig offert utifrån aktuell hemsida eller det uppdrag som kunden godkänner. Våra underhållsavtal gäller under 1 år i taget och behöver sägas upp 3 månader innan slutdatumet via e-post och därefter invänta konfirmation. Ni kan alltid ringa oss, skicka e-mail: support@webbudesign.se samt chatta med oss för rådgivning och hjälp när ni har ett underhållsavtal.
Vid akuta åtgärder såsom om hemsidan ligger off-line, eller om något stort fel föreligger i WordPress finns vi på plats genom vår chatt eller e-mail: support@webbudesign.se utanför arbetstid. Vårt mål är att alltid kunna återkoppla utan dröjsmål även under kvällstid och helger. Vi använder oss av ping program som kontrollerar våra hemsidor regelbundet vid tecknande av ett underhållsavtal.
VILLKORSÄNDRING
Webbu Design med hemsida webbudesign.se förbehåller sig rätten att genomföra förändringar i ovanstående villkor när som helst i tiden. Samtliga förändringar av villkoren kommer att publiceras direkt på vår hemsida. Alla förändringar gäller från det att ni har accepterat villkoren, vilket sker i samband med ett nytt köp eller besök på hemsidan. Vi rekommenderar att ni besöker hemsidan regelbundet för att bli uppdaterade om eventuella förändringar av våra villkor.
INFORMATION OM TVISTER
Då ett projekt inte kan slutföras genom att kunden, klienten eller företaget inte kan producera korrekt innehåll, textavsnitt, data, information och annat material som är nödvändigt för att projektet skall fungera och slutföras, lämnas ingen ekonomisk eller annan ersättning. Webbu Design med hemsida webbudesign.se förbehåller sig då rätten att genomföra en uppsägning av avtalet, då underlaget inte lämnats av uppdragsgivaren inom 1 månad från startdatum. Vi lämnar ingen ersättning för förseningar av lansering eller liknande. Arbetet med hemsidan kommer att faktureras även om kunden, klienten eller företaget inte levererat informationen inom 1 månad från orderbekräftelsen.
Ingen ersättning kommer att återbetalas.
All reklamation skall ske inom skälig tid till webbudesign.se efter det att felet upptäcktes av dig som konsument eller företag. webbudesign.se förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand om leverans av tjänsten och i sista hand ett återköp. Vid ett reklamationsärende skall ni alltid kontakta vår kundtjänst: info@webbudesign.se
KONTAKTFORMULÄR VIA E-MAIL
Vi på webbudesign.se använder oss av e-mail för att kunna genomföra våra åtaganden till slutkund. I de fall ni vill att vi tar bort er ur vårt mailsystem kan ni kontakta oss på: info@webbudesign.se
Vi utför regelbunden kontroll av våra mailsystem för att kunna hålla bästa möjliga säkerhet.
FORCE MAJEURE – OFÖRUTSEDDA HÄNDELSER
Force majeure tillämpas vid större oförutsedda händelser som innebär att webbudesign.se inte kan fullfölja sina åtaganden, då vi friskrivs från våra åtaganden och projekt. Vi kan inte hållas ansvariga för händelser utom företagets kontroll och det omfattar: Stora strömavbrott till servar, domäner och annan utrustning, leverans åtaganden i tider av krig, storm och andra naturkatastrofer, stora pandemier samt andra händelser som lett till att produkten och tjänster inte kunnat levereras i tid eller att servrarna inte fungerat som det ska.
ÖVRIGT
Vi följer strikt Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag i alla delar vid en eventuell tvist. Vid frågor kring våra Allmänna Villkor, Cookie- och integritetspolicy och tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer eller övriga frågor är ni alltid välkomna att kontakta webbudesign.se. Enklast sker det via mail: info@webbudesign.se eller via vår chattfunktion.
Uppdaterades: 2024-12-14